Synpunkter eller klagomål inom barn- och utbildningsförvaltningen

Har du synpunkter eller klagomål på förskola eller skola? Här kan du läsa hur du går till väga och vad som händer när du lämnar ett klagomål.

Så lämnar du synpunkter eller klagomål

I första hand ska du vända dig till den personal som berörs.
Om du inte är nöjd med svaret kan du gå vidare:

  1. Kontakta rektorn
  2. Kontakta utbildningschefen

Skicka in ett klagomål

Om du efter kontakt med verksamheten fortfarande inte är nöjd kan du lämna ett formellt klagomål:

  • Använd formuläret på den här sidan
  • Mejla till bun@habokommun.se
  • Skicka brev till:
    Barn- och utbildningsförvaltningen
    Box 212
    566 24 Habo

Vad händer när du har skickat in ett klagomål?

  • Du får en bekräftelse på att vi har tagit emot ditt klagomål
  • Ärendet skickas vidare till ansvarig person
  • Du blir kontaktad när klagomålet har utretts

Tänk på att:

  • Ditt klagomål registreras som en allmän handling och är offentlig
  • Du kan vara anonym, men då kan vi inte ge dig återkoppling

Hur lång tid tar det?

Vår ambition är att du ska få svar inom en vecka.

Under semestertider eller i mer omfattande ärenden kan det ta längre tid.

Kontaktuppgifter (om du önskar återkoppling)
Kontaktuppgifter (om du önskar återkoppling)

Kontakta oss

Växel och reception

Vi svarar på frågor om kommunens service och verksamhet, ring eller skicka e-post till oss.