Konstverk med ansikten i sten och höstlöv runtom.

Hållbarhetsveckan 2023

Välkommen att vara med på våra aktiviteter den 16-22 oktober

För tredje året i rad arrangerar vi en hållbarhetsvecka. I år bjuder vi in till frukostmöte för lokala företag på tema "hållbart företagande". Alla är välkomna till energidagen på biblioteket och kvällsföreläsningen på tema "framtidens teknik i villan är redan här".  Under veckan har vi också premiär för Återbruksrundan med fyra av våra lokala fantastiska butiker.

Vårt program under veckan med mer information och detaljer:

Hållbarhetsveckan arrangeras i samarbete mellan Habo kommun Folkhälsorådet, Energicentrum, Sandra Furulund Hållbart liv, Vildungar, Bytt blir Nytt, Återbruket Habo/Bruk för alla och Erikshjälpen.

Klimatrådets klimatvecka

Hållbarhetsveckan arrangeras som en del av Klimatrådets klimatvecka. I år är tema för klimatveckan "Energi - tillsammans har vi kraften".

Klimatveckan äger rum 16 – 22 oktober i hela Jönköpings län och innehåller både digitala och fysiska aktiviteter. Klimatveckan arrangeras av Klimatrådet Jönköpings län för att bidra till länets gemensamma vision Klimatsmart plusenergilän 2045

Program för Klimatrådets klimatvecka.

Habo kommun är en av medlemmarna i Klimatrådet.