Det här är Habo

Här kan du läsa om våra utvalda områden som utgör grunden i berättelsen om Habo.

Våra profilbärare och egenskaper hjälper oss att skapa en tydlig och gemensam bild av Habo. Genom att använda dem i kommunikation och aktiviteter kan vi förstärka det som är unikt för vår plats och få större genomslag av varandras kommunikations- och utvecklingsinsatser.

När vi ordnar en aktivitet kan vi fundera över hur den kan passa in i platsvarumärket. Känns den genuin, naturlig men också lite trendig? Hur kan vi få en marknad eller cup att kännas ännu mer som Habo? Och hur kan vi få olika aktiviteter att förstärka varandra och visa att det som händer här håller hög kvalitet?

Profilbärare - tillgångar som gör oss unika

Att identifiera profilbärare innebär att avgöra vad som har bäst möjlighet att fungera som dragare för våra målgrupper. Att peka ut profilbärare handlar inte om att exkludera andra delar. Det handlar om vad som ska få mest utrymme i kommunikationen.

Detta är Habos särskiljande profilbärare som gör oss unika och som vi sätter ”i skyltfönstret”.

Egenskaper - det utmärker vår plats själ och DNA.

Precis som människor har också platser en personlighet. Många platser liknar varandra sett till utbud och fysiska attribut, men varje enskild plats har sin själ och sitt DNA. Det är det vi försöker beskriva här. Egenskaperna vägleder oss i kommunikationen av Habo och används som utgångspunkt när vi formulerar budskap och väljer bilder.