Habo kommun hissar regnbågsflaggan för allas lika värde

I samband med Jönköpings Pridevecka, som arrangeras av Jönköping Qom Ut, har Habo kommun valt att hissa regnbågsflaggan för att visa att vi står bakom allas rätt att vara sig själv.

Vecka 34 arrangeras Jönköpings Pridevecka av Jönköping Qom Ut. Jönköping Qom Ut står för ett samhälle präglat av mångfald och respekt för människors olikheter, lika värde och lika rättigheter och att alla människor, oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet och/eller könsuttryck, etnicitet, trosuppfattning, funktionalitet eller ålder ska ha lika rättigheter och skyldigheter samt lika möjligheter att leva och verka. Genom att hissa regnbågsflaggan vill vi visa att vi delar dessa värderingar.

Habo kommun kommer att delta i årets Prideparad. Både medarbetare och invånare är välkomna. Vill du gå i Prideparaden ihop med oss är du välkommen att höra av dig till Maria Gillek, maria.gillek@habokommun.se