Nytt avtal gällande sotning i Habo kommun

1 juni 2024 träder ett nytt avtal i kraft mellan Habo kommun och Sotargruppen V Skaraborg AB för sotning och brandskyddskontroller i kommunen.

Sotargruppen V Skaraborg AB har lång erfarenhet av sotning och brandskyddskontroller och har även uppdrag i kommunerna Mariestad, Töreboda, Gullspång, Grästorp, Essunga, Vara, Lidköping med flera. Från 1 juni även i Mullsjö kommun.

Till stor del kommer du som fastighetsägare att känna igen rutinerna. Men eftersom avisering om besök och genomförande av sotning och brandskyddskontroller sker av kommunens nya entreprenör kommer sotaren ha arbetskläder och fordon med en ny profil.

1 juni ändras även taxorna för sotning och brandskyddskontroller, vilket gör att det blir något billigare än tidigare.

Läs gärna mer om sotning och brandskyddskontroller.