Efter översvämningarna

Med anledning av det skyfall som inträffade i Habo tätort onsdagen den 10 juli vill vi uppmana dig som blivit drabbad att anmäla eventuella skador till ditt försäkringsbolag.

Läs mer om vad du kan göra om du blivit drabbad av en översvämning på vår sida om Skydd mot översvämningar.

Vad gör kommunen nu?

Kommunen arbetar nu med att dokumentera händelsen för att kunna analysera förloppet. Arbetet kommer sedan att fortsätta med att ta fram åtgärdsförslag där de gör störst och mest nytta.

Kommunen har uppmärksammat de flesta skador som skett på vägar, gator och gång- och cykelvägar med mera, men all hjälp vi kan få med att kartlägga och uppmärksamma skador tar vi tacksamt emot. Då kan vi registrera och åtgärda skadorna effektivare. Om du upptäcker en skada på allmän platsmark, anmäl detta till info@habokommun. Dit kan du även skicka övriga synpunkter eller frågor med anledning av översvämningarna.