En grupp människor håller i en pokal.
Kommunledningen i Habo, Vaggeryd och Tranås.

Habo kommun har länets tredje bästa företagsklimat

Idag släpptes Svenskt Näringslivs ranking av företagsklimatet i Sveriges kommuner.

Habo kommun hamnar på tredje plats i Jönköpings län. Habo har i många år legat högt placerad men konkurrensen blir allt tuffare och i år blir vi omsprungna av Vaggeryd och Tranås.

Jönköpings län har det bästa företagsklimatet i hela Sverige och det innebär en allt tuffare konkurrens för oss. För att vi ska vara kvar i toppen innebär det att vi behöver lägga i en högre växel.

–Det är roligt att vi placerar oss så pass högt som tredje plats, men vi vill vara ännu bättre och nu ska vi ta med oss detta hem och fundera på hur vi kan utvecklas ännu mer som kommun för att bidra till ett starkt lokalt näringsliv, som ju är ett av våra fokusområden, säger Susanne Wahlström (M) kommunstyrelsens ordförande.

Läs mer om rankingen på Svenskt Näringslivs webbplats om företagsklimat.