Kärnekulla från ovan.

Kärnekulladagen lördag 7 september

Välkommen till Kärnekulladagen! En dag fylld av underhållning och aktiviteter för alla åldrar som avslutas med en storslagen musikfest och konsert för Världens Barn i Habo Arena.

Kärnekulladagens program:

Klockan 11.00-15.00 Underhållning och aktiviteter på området.

Scenprogram

• Klockan 11.00-11.10 Susanne Wahlström, kommunstyrelsens ordförande, och Tommy Fritz, VD Tosito AB, inleder Kärnekulladagen.
  • Klockan 11.10-15.00 Barn- och familjeunderhållning med Peter Damberg och vänner.
  • Klockan 11.30-12.00 Kråkan Bengt och Älgen Ros-Marie sjunger och dansar med barnen.
  • Klockan 12.30-13.00 Busrolig trollerishow med clownen Mike.
  • Klockan 13.15-13.45 Staffan Lindeborg, legendarisk sportkommentator, tar tempen på HV 71 och Sveriges ishockeylandslag Tre Kronor med assisterande förbundskapten Nicklas Rahm.
  • Klockan 14.00-15.00 Dambergs rockar loss.

Konferencier Per Sandberg, Habo kommun.

Det här händer också

• Klockan 11.00-13.00 Öppet hus på Kärnekulla skola och förskola.
  • Klockan 12.00 och 13.00 Räddningstjänsten klipper upp bilar och evakuerar skadade vid Nybergs Bil.
  • Fina erbjudanden och aktiviteter hos restauranger och butiker på Kärnekulla.
  • Öppet Hus och utställningar i Habo Arena.
  • Utställning av entusiastfordon från Habo vid Nybergs Bil och Willys.
  • Smaka på Habo-Öl hos Landhs Bröd & Deli.
  • Agilityuppvisning av Habo Brukshundklubb.
  • Skattjakt och tipspromenad bland företagen på Kärnekulla.
  • Bostadsinformation och visning med Tosito.
  • MC-poliser och Habos områdespoliser finns på plats.

Arrangör: Habo kommun, Tosito och företagen på Kärnekulla.

Musikfest och konsert

Klockan 17.00-19.00 Storslagen musikfest i Habo Arena med Habo Allstars voices & Musikverket.

I samverkan med Röda korset i Habo samlar vi kommunens fantastiska sångare och musiker för en konsert- och musikfest. Samtidigt inviger vi Habo Arena som konsertlokal och musikarena. Kvällen är till förmån för en fantastisk sak, Världens Barn!

Biljetter köps för 50 kr i förbutiken på Willys i Habo och intäkterna går oavkortat till Världens Barn.

Arrangör: Habo kommun

Så ta med dina vänner och din familj till Kärnekulladagen – en dag du inte vill missa!